Mercedes GLA: nic więcej nie potrzeba
GLA, najmniejszy z SUV-ów Mercedesa, musi nie tylko stawić czoła konkurencji, ale również zmagać się z bratnimi modelami koncernu Daimlera.
GLA to najmniejszy SUV Mercedesa. SUV-em stał się w drugiej generacji, bo pierwszy model (2013–2019) był crossoverem. Zresztą pierwszym kompaktowym crossoverem Mercedesa. Rynkowy debiut był bardzo udany, bo mały Mercedes stał się na wielu rynkach najchętniej kupowanym modelem marki, w tym również w Polsce. Aktualny GLA (od 2020 roku) jest od swojego poprzednika o 11 cm wyższy (1611 mm) nie tylko po to, żeby dogonić konkurencję (Audi Q3 – 1616 mm, BMW X1 – 1598 mm), ale też wyraźnie odróżnić go od kompaktowej klasy A. To znakomicie sprzedający się model m.in dlatego, że każdy, kto chce małego SUV-a premium, znajdzie tu coś dla siebie. 11 wersji napędowych, w tym trzy diesle, sześć silników benzynowych, jedna hybryda plug-in i jedna wersja w pełni elektryczna. Rozpiętość mocy od 116...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta