Wschodni szlak wart zachodu
Polska może zarobić na Nowym Jedwabnym Szlaku, ale wraz z rosnącymi wielkościami przeładunków konieczne są nowe inwestycje infrastrukturalne.
Skala wzrostu popytu na import z Chin zadziwia. Spółka ERA ULTC, która ma ponad 80 proc. rynku przewozów kolejowych między Azją i Europą poinformowała, że w maju przetransportowała 61,4 tys. TEU. Po raz pierwszy w historii miesięczne przewozy przekroczyły 60 tys. TEU. Przez pierwsze pięć miesięcy spółka przewiozła 274,4 tys. TEU, o 60 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. Do połowy czerwca spółka przewiozła 298,3 tys. TEU, gdy w całym 2019 roku przetransportowała 333 tys. TEU. Wzrosty są wynikiem wzmożonego importu do Europy.
Kolejowe inwestycje
Operatorzy kolejowi i logistyczni starają się przechwycić ten potok ładunków. PKP Cargo planuje wartą 4 mld zł rozbudowę terminala przeładunkowego w Małaszewiczach....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta