Marketing w social mediach pod kontrolą
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiedział postępowanie wyjaśniające w sprawie kryptoreklam w social mediach. Warto więc zweryfikować zasady współpracy z influencerami, i jeśli to konieczne, wprowadzić zmiany dotyczące oznaczania publikowanych przez nich treści.
Współczesna reklama to już nie tylko spoty telewizyjne, ulotki i billboardy. W dobie internetu i social mediów tradycyjne kanały komunikacji marketingowej tracą swoją popularność, a niekiedy są nawet negatywnie odbierane przez swoich odbiorców. Dlatego też firmy coraz częściej współpracują z osobami znanymi w internecie (tzw. influencerami) komunikującymi się z odbiorcami przez swoje konta społecznościowe w internecie. Za influencerów uważa się – nie bez przyczyny – osoby, które mają wpływ na decyzje innych ludzi, tworząc z nimi pewnego rodzaju społeczność i nawiązując długotrwałe relacje. W szczególności są to osoby publikujące swoje treści w mediach społecznościowych, w szczególności na Instagramie, blogach czy vlogach.
Wydawać by się mogło, że taki „marketing szeptany" nie jest w żaden sposób regulowany. Tymczasem Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów („Prezes UOKiK") zapowiedział postępowanie wyjaśniające w sprawie kryptoreklam w social mediach.
Produkty polecane przez influencerów
Marketing szeptany nie jest niczym nowym. Od zawsze dużym zainteresowaniem cieszyły się produkty polecane w sposób wyglądający na „spontaniczny". Dlatego też nic dziwnego, że produkty polecane przez influencerów stają się popularne i popyt na takie artykuły wzrasta, a sam influencer...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta