Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cały świat oszalał na punkcie gry w kalmara

19 października 2021 | Rzeczpospolita Cyfrowa | Michał Duszczyk
Komercyjny sukces serialu „Squid Game” osiąga skalę, którą wkrótce ciężko będzie oszacować
źródło: Netflix
Komercyjny sukces serialu „Squid Game” osiąga skalę, którą wkrótce ciężko będzie oszacować

Serial Netflixa „Squid Game" podbił ekrany, a teraz zdobywa naszą codzienność. Hitem stają się stroje wzorowane na tych filmowych i gry wideo. A to początek.

Południowokoreański serial od miesiąca podbija serca widzów na całym świecie. Film, który przedstawia dystopijny świat, bada naturę człowieka i próbuje odpowiedzieć na pytanie, do czego możemy się posunąć dla pieniędzy i co jesteśmy w stanie zrobić, aby przetrwać. A wszystko utrzymane jest w klimacie rodem z „Black Mirror", podane w formule gier typu battle royale (gdzie grupa śmiałków walczy na śmierć i życie, a zwycięzca może być tylko jeden) i doprawione obrazami, jakie znamy z filmów typu „Igrzyska śmierci", „Piła", czy kręconego na podstawie powieści Stephena Kinga „Uciekiniera" z Arnoldem Schwarzeneggerem w roli głównej.

„Squid Games" zafascynował miliony, a teraz produkcja staje się kołem zamachowym komercyjnego boomu, pod który „podpięli się" już tacy giganci handlu, jak Amazon, Wamlart, AliExpress, a nawet dom mody Louis Vuitton.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12095

Wydanie: 12095

Spis treści
Zamów abonament