Nie będzie windowania cen przed wyprzedażami – zmiany w prawach konsument
MBlack Friday i Cyber Mondey w Polsce wpisały się na dobre w konsumencki kalendarz. W tym roku najwięcej okazji przygotowały sklepy online. Niestety, nie zabrakło nieuczciwych ofert sprzedaży. Nowe przepisy wkrótce wyeliminują niektóre praktyki sprzedawców.
Prawie 88 proc. sprzedawców online podjęło działania marketingowe w związku z Black Friday, jednak według opinii klientów nie były to super okazje cenowe. Nie ma jeszcze danych za ten rok, ale w 2020 r. obniżki cen wyniosły tylko 3,4 proc. w porównaniu z tygodniem przed Black Friday – mówi Urszula Kłosiewicz-Górecka, zespół Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym. Najbardziej oczekiwanymi przez klientów ofertami są obniżki cen, promocje typu „3 w cenie 2".
– Klienci są dziś świadomi i wyedukowani. Mało atrakcyjna jest dla nich darmowa dostawa, nawet ekspresowa, zamówionych produktów do domu. Niekiedy nawet taka oczywista oferta powoduje spadek zainteresowania klienta danym sklepem, firmą czy produktem. Dla klienta najbardziej atrakcyjne są duże obniżki ceny produktu, który jest mu potrzebny – dodaje.
Nie wszystkie firmy stawiają na dobre relacje z klientem
Konsumenci powinni mieć świadomość, że część handlowców może pokusić się o nielegalne praktyki w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta