Ostatni dzwonek na podatkową spowiedź
Przedsiębiorcy analizują, jak nie ujawnić tajemnic konkurencji i uniknąć problemów z fiskusem.
Największe firmy muszą opublikować sprawozdanie ze swoich strategii podatkowych za 2020 r. Te, których rok podatkowy pokrywa się z kalendarzowym, mają czas do końca grudnia 2021 r. Muszą podać plany publiczności na stronie internetowej i przekazać urzędowi skarbowemu. Mimo iż to koniec prac, podatnicy nie mają pewności, jak oceni je skarbówka.
Michał Wykurz, doradca podatkowy w Sendero Tax & Legal, zwraca uwagę, że wymóg publikacji nie dotyczy samej strategii podatkowej, ale informacji o niej.
– Nowy obowiązek budzi wiele wątpliwości, gdyż ustawa o CIT nie definiuje, czym jest strategia podatkowa. Należy podkreślić, że podatnicy nie mają obowiązku jej posiadania. Publikowana informacja ma natomiast zawierać elementy określone w art. 27c ustawy o CIT, które w większości nie mają związku ze strategią podatkową – mówi Michał Wykurz.
Bogaty katalog
Co istotne, katalog informacji jest otwarty. Zgodnie z art. 27c ustawy o CIT...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta