Poczta Polska mocno stawia na nowe usługi
Kierując się komfortem naszych klientów, inwestujemy w cyfryzację i oferujemy kolejne rozwiązania. To m.in. rozszerzona usługa Pocztexu czy automaty paczkowe. Nie oznacza to jednak planów zamykania placówek – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej SA. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z POCZTĄ POLSKĄ
Jak na przestrzeni ostatnich lat zmieniał się rynek usług pocztowych i jaki ma to wpływ na strategiczne cele Poczty Polskiej?
Biznes przesyłkowy, którym od wieków zajmuje się Poczta Polska, był i jest oparty głównie na listach, które generują większość naszych przychodów. Jednak postępująca cyfryzacja powoduje stały spadek liczby listów. Zresztą od wielu lat jest to trend ogólnoświatowy. Dodatkowo pandemia jeszcze tę tendencję nasiliła, a w przyszłości spotęgują ją e-doręczenia. Dlatego też coraz większe znaczenie dla naszego rozwoju ma rynek KEP, czyli usług paczkowych i kurierskich, który staje się dla nas strategicznym obszarem rozwoju. W dobie pandemii, co widać wyraźnie, coraz większym zainteresowaniem cieszą się zakupy internetowe. Dlatego konsekwentnie pracujemy nad rozwojem zarówno infrastruktury potrzebnej do obsługi rozwijającego się rynku e-commerce, jak i oferty dostosowanej do oczekiwań klientów w tym zakresie.
Widzimy, że w Polsce ten rynek jest bardzo perspektywiczny. Rośnie liczba transakcji online i liczba sklepów internetowych. Według analizy firmy PwC w ciągu najbliższych pięciu lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość brutto na poziomie 162 mld zł, utrzymując co roku dwucyfrowe tempo wzrostu. Także strategia Poczty Polskiej zakłada wzrost udziału przychodów z rynku KEP na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta