Poczta Polska uczestnikiem naturalnej zmiany cywilizacyjnej
Działamy na rzecz pełnego wykorzystania potencjału Poczty. Pragniemy nie tylko efektywnie obsługiwać klientów, ale także skutecznie konkurować z firmami z zagranicznym kapitałem – mówi Mateusz Wodejko, wiceprezes Poczty Polskiej Materiał powstał we współpracy z Pocztą Polską
Jak wygląda kondycja finansowa Poczty Polskiej w trudnych pandemicznych czasach?
W roku 2021, po bardzo trudnym 2020 r., sytuacja finansowa została ustabilizowana. Podejmujemy działania, które mają zapewnić rozwój, zwłaszcza w sektorze obsługi e-commerce, czyli tzw. KEP (usług kurierskich, ekspresowych i paczkowych – red.).
W 2020 roku musieliśmy skorzystać ze wsparcia z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, co umożliwiło nam nieprzerwane świadczenie usług w najtrudniejszym okresie pandemii. W 2021 r. staramy się funkcjonować w oparciu o realne podstawy swojego biznesu, wciąż ograniczonego przez sytuację epidemiczną.
Czyli?
Na ten biznes trzeba spojrzeć dwutorowo. Z jednej strony to usługi tradycyjne, z drugiej strony to rozwijające się usługi kurierskie, logistyczne, cyfrowe i finansowe. Usługi tradycyjne to biznes związany z listami, produktem, który jest podatny na e-substytucję
– odchodzenie od korespondencji tradycyjnej na rzecz elektronicznej.
Ta działalność listowa to w dużej mierze usługa powszechna, to czego wymaga od Poczty ustawa – Prawo pocztowe i dodatkowe akty prawne....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta