Wybrałam obraz dla sześciu milionów widzów
„Moja współpraca z Tate, MoMA i Stedelijk daje gwarancje" – mówi Kasia Redzisz, nowa dyrektorka KANAL – Centre Pompidou w Brukseli.
Została pani dyrektorką artystyczną KANAL – Centre Pompidou, która ma być największą instytucją kulturalną Brukseli. Jakie to wyzwanie?
Bruksela ma bardzo bogatą i różnorodną scenę artystyczną, ale nie ma muzeum sztuki nowoczesnej i współczesnej. KANAL pojawia się zatem w bardzo nasyconym krajobrazie, mieście pełnym świetnych instytucji, ale bez muzeum, które metodycznie i krytycznie zajmowałoby się sztuką XX i XXI wieku i kolekcjonowaniem jej. Jednocześnie ma ono mieć ogromną skalę. 40 tys. mkw. w przestrzeni dawnej fabryki Citroëna w centralnej części miasta. Dla porównania otwarty w 2000 roku budynek Tate Modern w Londynie to niespełna 35 tys. mkw. KANAL to zatem ogromna instytucja, jedna z największych tego typu w Europie. Powinna się otworzyć w połowie 2024 roku.
Ubiegała się pani o stanowisko w otwartym konkursie i pośród ponad 40 kandydatur to właśnie pani aplikacja najbardziej spodobała się niezależnemu jury. Czym je pani ujęła?
Z jednej strony mam za sobą ponad dziesięć lat pracy w Tate, jednym z najważniejszych muzeów na świecie, instytucji, która w ostatnich latach aktywnie rzuca wyzwanie zachodniemu kanonowi historii sztuki i operuje na najwyższym poziomie. Moja współpraca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
