Nieuczciwe miraże nagrody
OCHRONA KONSUMENTA
Podanie w ulotkach prawdziwej informacji nie przesądza o uczciwości reklamy
Nieuczciwe miraże nagrody
EWA ŁęTOWSKA
Praktyki polegające na kamuflowaniusprzedaży pod przykrywką obietnic atrakcyjnych nagród Sąd Wojewódzki w Gdańsku uznał za nierzetelną reklamę.
Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 16 kwietnia 1993 r. (dalej: ustawa) wprawdzie sama nie przyznaje konsumentowi roszczeń ochronnych, daje jednak organizacjom konsumenckim możliwość wystąpienia z pozwem o zaniechanie niedozwolonych działań, usunięcie skutków niedozwolonych działań oraz złożenia oświadczenia odpowiedniej treści, gdy doszło do czynu nieuczciwej konkurencji, godzącego zarazem w interesy konsumenta. Odnosi się to zwłaszcza do nierzetelnej reklamy.
Jaskółka zmiany?
Na łamach "Rzeczpospolitej" przyszło mi już kilka razy utyskiwać na niewrażliwość naszej praktyki (zsądami na czele) na kwestie ochrony konsumenta tam nawet, gdy sam system prawa stwarza możliwości ochronne. Wyrok Sądu Wojewódzkiego w Gdańsku z 27 czerwca 1997 r. , wydany zpowództwa Federacji Konsumentów w Warszawie, bodajże pierwszy potwierdza, że nie wszystkie praktyki handlowe uznawane u nas za "normalne" są takimi w rzeczywistości.
Chodziło o sprawę "C. ",...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta