Główne obszary polskiego rynku start-upowego
Start-upy to coraz większy segment polskiego i globalnego rynku. Czy są sektory, w których zaczęły się specjalizować polskie młode, innowacyjne firmy? Jakie mają atuty? Tego dotyczyła kolejna debata „Rzeczpospolitej”.
Co jest miarą sukcesu start-upów? Czy powodzenie start-upu można mierzyć sprzedażą? Czy też może zatrudnieniem i pozycją rynkową w skali globalnej? Według Marcina Szczecińskiego, kierownika ds. inwestycji kapitałowych Adamed, polski rynek jest jeszcze na etapie, w którym „miarą sukcesu jest liczba inwestycji w spółki” bardziej niż „globalna dominacja polskich start-upów czy ich znacząca pozycja w ujęciu szerszym niż lokalne”. – Przed rozmową sprawdziłem listę polskich start-upów, które zmierzają w stronę najwyższych wycen. O niektórych mówi się już, że osiągnęły status „jednorożca”, a inne dopiero do niego zmierzają. Polskie start-upy, które osiągnęły sukces, reprezentują bardzo zróżnicowane branże, są to między innymi takie firmy, jak DocPlanner, Brainly i Ramp. Mamy również rozwinięty przemysł kosmiczny, w którym znaczącą rolę odgrywają technologie satelitarne. Firma Ramp związana jest z rynkiem kryptowalut, natomiast Brainly zajmuje się technologiami edukacyjnymi. Nie można stwierdzić, że rynek jest zdominowany przez jedną branżę – mówił Szczeciński.
Główne sektory
Dariusz Żuk, CEO AIP Seed, także przekonywał, że „ciężko jest mówić o jednym sektorze – liderze na rynku start-upów w Polsce, oprócz branży gamingowej”. – W aspekcie produkcji gier mocno się wyróżniamy na rynku globalnym....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta