Inwestycja w e-promocję z ulgą na ekspansję
Działania reklamowe przez internetowy system, przez który odbiorca po kliknięciu w tekst lub baner zostaje przekierowany na stronę podatnika, dają prawo do preferencyjnych kosztów zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów.
Firmy coraz częściej i chętniej sięgają po nowoczesne rozwiązania, które mają im pomóc w pozyskaniu nowych klientów. A wydatki na promocję i reklamę w internecie stają się jeszcze bardziej atrakcyjne w kontekście nowych preferencji podatkowych wprowadzonych w ramach tzw. Polskiego Ładu. W jednej z najnowszych interpretacji indywidualnych z 6 października 2022 r. dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (0111-KDIB1-1.4010.466.2022. 2.SG) potwierdził korzystną dla firm wykładnię tzw. ulgi prosprzedażowej.
Działalność w kraju i za granicą
We wniosku spółka zapytała czy opisane w nim wydatki na promocję produktów stanowią koszty działań promocyjno-informacyjnych w rozumieniu art. 18eb ust. 7 pkt 2 ustawy o CIT, czyli czy podlegają odliczeniu od podstawy opodatkowania CIT jako poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. Spółka tłumaczyła, że jest producentem rozwiązań w zakresie zautomatyzowanej fotografii produktowej. Produkuje i sprzedaje sprzęt fotograficzny. Podkreśliła, że z uwagi na różnorodne cechy i rozmiary fotografowanych obiektów jej działalność wymaga opracowywania szerokiego zakresu innowacyjnych urządzeń i rozwiązań przeznaczonych dla poszczególnych branż.
Dlatego opracowuje nowe oraz ulepsza już oferowane rozwiązania. Firma podkreśliła, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta