Dobrzy sprzedawcy i marketingowcy są na wagę złota
Co szósty pracodawca twierdzi, że obecnie najtrudniej jest pozyskać kompetencje sprzedażowe i marketingowe, a prawie dwie piąte przedsiębiorstw liczy się z ich niedoborem w najbliższych dwóch latach.
Ponad 143 tys. ofert pracy dla specjalistów od sprzedaży zamieścili pracodawcy w I półroczu tego roku na portalu rekrutacyjnym Pracuj.pl. Do kandydatów do działów sprzedaży było skierowane prawie co czwarte opublikowane w tym czasie ogłoszenie. Minimalnie większy wybór propozycji mieli tylko specjaliści IT.
Na brak ofert nie mogą też narzekać kandydaci do pracy w marketingu; w ostatnią sobotę na Pracuj.pl czekało na nich ponad trzy tys. ofert, choć część z nich kierowano do osób łączących kompetencje sprzedażowe i marketingowe.
Dobrzy specjaliści z tej dziedziny są niemal na wagę złota – wynika z raportu Polskiego Forum HR, który na podstawie badania ponad 700 firm przedstawia aktualne i przyszłe trendy w zatrudnieniu.
Zdaniem uczestników badania, wśród najtrudniejszych dzisiaj do pozyskania kompetencji pracowników są dzisiaj te związane ze sprzedażą i marketingiem. Trudniejsze do zdobycia są tylko umiejętności inżynierskie i techniczne.
Wiedza i podejście
Według raportu PFHR o dobrych specjalistów od sprzedaży czy marketingu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta