Rower to transport i rekreacja
Budując spójną strategię rozwoju 15-minutowego miasta, uświadamiając mieszkańcom jego zalety i zachęcając do zamieszkania tu, sięgnęliśmy do koncepcji miasta kompaktowego – mówi Arkadiusz Ptak, burmistrz Pleszewa.
Panie burmistrzu, daleko ma pan z domu do urzędu?
Około 1,5 kilometra.
To może pan dotrzeć w kwadrans do pracy…
Tak. Wszędzie da się dotrzeć w kwadrans w Pleszewie. Pieszo, rowerem albo komunikacją publiczną.
Czyli do szkoły, przedszkola, domu kultury też?
Tak, oczywiście.
To jakie jeszcze inwestycje są potrzebne, by dla każdego mieszkańca Pleszew był miastem „15-minutowym”?
Przede wszystkim rozszerzenie sieci ścieżek rowerowych oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, by pieszy czy rowerzysta czuł się bezpiecznie.
Po drugie – rozbudowa komunikacji publicznej, nie tylko w samym mieście, ale też na terenie gminy, aby dojazd do miasta był dla mieszkańców komfortowy. Mówię o rozbudowie, gdyż od 2021 roku działa już nowa miejska linia autobusowa.
Postawiliśmy na małe kompaktowe autobusy, które co kilkadziesiąt minut robią pętlę po całym mieście. Dzięki temu mieszkańcy mogą szybko dotrzeć w każde miejsce użyteczności publicznej, np. do urzędów, szpitala, na cmentarz, ogródki działkowe czy do szkoły. Statystyki pokazują, że to jest świetne rozwiązanie. Dziś z linii korzysta ok. 7 tys. pasażerów miesięcznie, przy niemal 18-tys. liczbie pleszewskiej ludności.
Trzecim ważnym aspektem jest mieszkalnictwo. Udało nam się opracować plan, w którym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta