Zakupy w sieci zostaną z nami już na dobre
Pandemia stała się impulsem do wzrostu popularności rynku e-commerce. Od tego trendu nie ma już odwrotu.
Ponad 111 mld zł wyniosła w 2021 r. wartość rynku e-commerce w Polsce, a do 2027 r. osiągnie poziom 187 mld zł - prognozuje PwC. Z ostatnich danych GUS wynika, że mimo obaw handel internetowy ma się dobrze i notuje stabilny wzrost.
- Widzimy potwierdzenie tego w danych ze sklepów internetowych. Obroty rosną. To, co zauważamy, to pewne wypłaszczenie liczby nowo rejestrowanych serwisów korzystających z płatności online w stosunku do ich dynamicznego przyrostu w okresie pandemii. Odczytujemy to jako jeden z sygnałów pewnej korekty rynkowej, która siłą rzeczy, musiała nadejść - komentuje Marcin Szczur, menedżer ds. sprzedaży w Blue Media. Wtóruje mu Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl.
- Handel internetowy rośnie od lat i wzrosty te będą trwały. Mówię tu o trendzie w dłuższym okresie. Ujęcie miesiąc do miesiąca, czy nawet rok do roku, może oczywiście pokazywać pewne korekty i chwilowe spadki. Stało się tak chociażby w kwietniu tego roku. Ale w kolejnych miesiącach wróciliśmy do tendencji wzrostowej - podkreśla.
Rzut oka na statystyki
Eksperci spodziewają się dalszego wzrostu znaczenia dużych platform sprzedażowych, a także otwierania się wiodących sklepów e-commerce na zewnętrznych sprzedających. PwC szacuje,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta