Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama formą inwestycji

27 grudnia 2022 | Biznes | Robert Dąbrowski

Reklama napędza handel, więc czy ucinanie kosztów marketingowych jest dobrym pomysłem?

Reklama dźwignią handlu – to znane wszystkim zdanie wypowiedziane przez Anastasa Mikojana, w czasach kryzysu jest wciąż prawdziwe, choć może się zdawać zbyt powierzchowne. Większość przedsiębiorców, w obliczu recesji, myśli w pierwszej kolejności o ucinaniu kosztów, a zwłaszcza marketingowych. A co pokazują liczby? W pierwszych trzech kwartałach 2022 roku rynek reklamy urósł o 5,1 proc. Firmy zwiększyły o ponad 34 proc. wydatki na reklamę zewnętrzną i o prawie 8 proc. na reklamę online. Najnowszy raport o rynku reklamy wskazuje, że aż 11 sektorów zwiększyło budżety reklamowe. Jaki z tego wniosek? Polskie firmy wiedzą, że reklama napędza handel.

Przedsiębiorcy powinni inwestować w reklamę. Dlaczego? W czasach kryzysu konsumenci ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Wybierają produkty, które są im znane i mają zbudowaną odpowiednią renomę na rynku. A jak tworzyć reputację? M.in. za pomocą reklamy. Im więcej środków finansowych dziś przeznaczymy, by przekonać klienta do naszej firmy, tym mocniej zaprocentuje to w przyszłości. Ale też już teraz. Ponadto, jeśli nie my zainwestujemy w reklamę, a zrobi to ktoś inny, my, jako przedsiębiorcy, stracimy podwójnie....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12455

Wydanie: 12455

Spis treści

Reklama

Zamów abonament