Reklama formą inwestycji
Reklama napędza handel, więc czy ucinanie kosztów marketingowych jest dobrym pomysłem?
Reklama dźwignią handlu – to znane wszystkim zdanie wypowiedziane przez Anastasa Mikojana, w czasach kryzysu jest wciąż prawdziwe, choć może się zdawać zbyt powierzchowne. Większość przedsiębiorców, w obliczu recesji, myśli w pierwszej kolejności o ucinaniu kosztów, a zwłaszcza marketingowych. A co pokazują liczby? W pierwszych trzech kwartałach 2022 roku rynek reklamy urósł o 5,1 proc. Firmy zwiększyły o ponad 34 proc. wydatki na reklamę zewnętrzną i o prawie 8 proc. na reklamę online. Najnowszy raport o rynku reklamy wskazuje, że aż 11 sektorów zwiększyło budżety reklamowe. Jaki z tego wniosek? Polskie firmy wiedzą, że reklama napędza handel.
Przedsiębiorcy powinni inwestować w reklamę. Dlaczego? W czasach kryzysu konsumenci ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Wybierają produkty, które są im znane i mają zbudowaną odpowiednią renomę na rynku. A jak tworzyć reputację? M.in. za pomocą reklamy. Im więcej środków finansowych dziś przeznaczymy, by przekonać klienta do naszej firmy, tym mocniej zaprocentuje to w przyszłości. Ale też już teraz. Ponadto, jeśli nie my zainwestujemy w reklamę, a zrobi to ktoś inny, my, jako przedsiębiorcy, stracimy podwójnie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta