W 2023 r. Netflix zmieni reguły gry
Największy serwis streamingowy chce, by klienci dopłacali za udostępnianie hasła innym, promuje też abonamenty z reklamami. Ale walka z dzieleniem kont będzie trudna i ryzykowna.
Firma odkładała ten moment przez lata, a najtęższe umysły długo zastanawiały się nad likwidacją tego procederu bez zrażania użytkowników. W czasie pandemii Covid-19 subskrypcja serwisów streamingowych jednak skoczyła, więc temat został odłożony na półkę. Teraz zaś wrócił.
Pandemiczny boom się skończył, a serwis na początku tego roku nawet tracił użytkowników w efekcie spowolnienia gospodarczego i oszczędności klientów. Znacząco zaostrzyła się też konkurencja za sprawą takich rywali jak Amazon Prime, Apple TV, a zwłaszcza Disney+ z jego gigantyczną biblioteką filmów oraz seriali. W efekcie firma musiała redukować miejsca pracy, straciła miliardy dolarów kapitalizacji, a jej inwestorzy zaczęli naciskać na poprawę wyników.
Walczyć z tym trudno
Już na spotkaniu kierownictwa firmy pod Los Angeles na początku tego roku założyciel i prezes Netflixa Reed Hastings miał powiedzieć, że boom pandemiczny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta