W salonach więcej aut, za to klientów mniej
Najsłabszy będzie pierwszy kwartał 2023 r., gdy skalę kryzysu i trudną sytuację konsumentów pogorszy zakończenie obecnej formy wakacji kredytowych
Nadchodzi trudny rok zarówno dla kupujących samochody, jak i sprzedających. Klienci salonów muszą mierzyć się z absurdalnie wysokimi cenami nowych aut i szybującymi kosztami finansowania zakupu. Według platformy sprzedażowej Carsmile w segmencie najtańszych pojazdów, gdzie ogólny wzrost cen był dodatkowo stymulowany nowymi przepisami nakazującymi wyposażanie ich w dodatkowe systemy bezpieczeństwa, podwyżki wyniosły średnio aż 60 proc. r./r., uwzględniając obok wyższej ceny katalogowej auta także wzrost stóp procentowych i brak rabatów.
Jak podaje Samar, po jedenastu miesiącach 2022 r. średnia cena nowego auta opuszczającego salon przekroczyła pułap 154 tys. zł i w ciągu roku zwiększyła się o 14,5 proc. W samym listopadzie średnia zbliżyła się do 160 tys. Już z początkiem tegorocznej jesieni na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta