Więcej domów z psami niż dziećmi
Zwierzęta domowe ma już ponad połowa Polaków i ich liczba rośnie. Podobnie jak wydatki na pupili, zwłaszcza online.
Według danych GfK w Polsce jest mniej gospodarstw domowych posiadających dzieci niż tych z psem – wynika z opracowania, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. W efekcie rynek karm dla zwierząt z każdym rokiem rośnie i według danych z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia jego wartość w okresie marzec 2022 – luty 2023 przekroczyła już 731 mln zł.
Rynek z potencjałem
– Jeśli tylko domowy budżet na to pozwala, staramy się wybierać dla zwierząt produkty najlepszej jakości. Ponadto stale rośnie liczba gospodarstw domowych, które sięgają po gotowe, profesjonalne produkty dla psów i kotów – mówi Jakub Dubniak, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
Firma podaje, że przeciętny właściciel psa wydaje rocznie średnio 292 złote na jedzenie dla pupila. Nieco więcej przeznacza na karmę suchą niż mokrą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta