Trzeba się uczyć całe życie
Jesteśmy już na etapie, że cała firma powinna rozumieć, czym jest sztuczna inteligencja i w jaki sposób działa – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Czy często pan mówi „sprawdzam”?
Raczej namawiam do tego, żeby inni sprawdzili, na ile skuteczne są strategie, które dzisiaj realizują.
„Sprawdzam!” to hasło forum IAB sprzed zaledwie kilkunastu dni.
To, co się działo i dzieje – pandemia, wojna, inflacja – to wszystko rzeczy, które z punktu widzenia reklamodawców i marketerów są niezwykle istotne. Powodują, że powinni się zastanowić, czy to, jak działają, czy ich strategie sprawdzają się w tych czasach.
Trudnych czasach?
Nie lubię mówić „trudne czasy”. Myślę, że te czasy są raczej ciekawe, choć słynne chińskie przysłowie, które zawiera to określenie, ma raczej wydźwięk nagatywny. Tak czy inaczej, czasy ciekawe czy nawet trudne mają swoje pozytywy: wyzwalają kreatywność i innowacje, wyzwalają przedsiębiorczość. Problemy uruchamiają uśpione pokłady kreatywności. My często o tym mówimy, chcemy pokazać, zainspirować, jak skorzystać z tej trudnej sytuacji. Po prostu – jak na tym wygrać, jak stworzyć coś nowego, o czym wcześniej byśmy nie pomyśleli, bo mogło się nam nie chcieć.
Gdzie pan widzi tę przestrzeń do zmian i wygrywania w sferze e-marketingu?
Przestrzeni jest mnóstwo. Mamy rzeczywistość, która się błyskawicznie zmienia. Oprócz tych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta