Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Transformacja polskiej kolei jest na dobrej drodze

15 czerwca 2023 | Ekonomia i rynek | rp.pl
Uczestnicy panelu od lewej: Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Sylwia Cieślak-Wilk, zastępca dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego, Jakub Majewski, prezes zarządu fundacji „Pro Kolej”, Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Katarzyna Zielińska-Heitkötter, zastępca dyrektora Departamentu Programów Infrastrukturalnych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej
autor zdjęcia: kamila turel/PLK SA
źródło: Rzeczpospolita
Uczestnicy panelu od lewej: Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Sylwia Cieślak-Wilk, zastępca dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego, Jakub Majewski, prezes zarządu fundacji „Pro Kolej”, Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Katarzyna Zielińska-Heitkötter, zastępca dyrektora Departamentu Programów Infrastrukturalnych w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej
Nowe mosty kolejowe nad Wisłą w Krakowie zwiększyły możliwości podróżowania koleją
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Nowe mosty kolejowe nad Wisłą w Krakowie zwiększyły możliwości podróżowania koleją

Wraz z realizacją kolejnych inwestycji w ramach Krajowego Programu Kolejowego, programu Kolej+ oraz Programu Przystankowego zwiększa się dostępność, ale i konkurencyjność polskiej kolei. Coraz więcej pasażerów korzysta z pociągów.

O tym, co udało się osiągnąć w ostatnich latach w zakresie transformacji polskiej kolei i jakie są dalsze kierunki jej rozwoju, dyskutowano na panelu zorganizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podczas III Kongresu Rozwoju Kolei w Warszawie.

Jak podkreślają przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., spółka konsekwentnie realizuje zakrojone na szeroką skalę inwestycje w infrastrukturę kolejową, czego efektem jest wzrost atrakcyjności, dostępności i konkurencyjności transportu kolejowego. Największy w historii program inwestycyjny, czyli Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2023 roku o wartości prawie 77 mld zł, obejmujący ponad 240 projektów, dobiega końca. Będący zaś na finalnym etapie opracowania KPK do roku 2030 wskaże kolejne projekty do realizacji przez spółkę w najbliższych latach. Ponadto, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują programy rządowe ukierunkowane na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, a mianowicie: Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2029 roku oraz Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021–2025.

Co ważne, w szczególności dla pasażerów, ale też dla ruchu przewozów typu cargo, prace na tak szeroką skalę realizowane są przy jednoczesnym utrzymywaniu sprawnego i bezpiecznego ruchu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12596

Wydanie: 12596

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament