Zmarnujemy więcej czasu
Ulice San Francisco są w ostatnich tygodniach sceną jednego z ciekawszych eksperymentów technologicznych na świecie.
Miesiąc temu regulator stanu Kalifornia wydał zgodę, by w mieście przy użyciu pojazdów autonomicznych całą dobę świadczyły usługi taksówkarskie dwie firmy: Waymo i Cruise. Wcześniej nakładano na nie spore ograniczenia. Przez pewien czas nie mogły pobierać opłat ani też nie mogły jeździć bez człowieka, który nadzorował działanie autopilota. Cruise mogło jeździć bez kierowcy tylko w nocy i to po niektórych obszarach miasta. Jednocześnie zgoda na komercyjne działanie przez całą dobę taksówek bez kierowcy nie jest końcem eksperymentu, ale dopiero jego etapem.
Historia sięga kilku lat wstecz, gdy największe firmy zaczęły ścigać się o to, kto zbuduje w pełni autonomiczny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta