Ulga na ekspansję wspiera rozwój firm
Ulga na ekspansję, zwana również marketingową lub prowzrostową, od 2022 r. umożliwia przedsiębiorcom odliczenie od podstawy opodatkowania kosztów poniesionych w celu zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa ze sprzedaży produktów.
Głównym celem ulgi na ekspansję jest wsparcie małych i średnich firm w rozwoju i zwiększeniu sprzedaży swoich produktów na rynkach zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Dzięki temu jednocześnie będą mogli oni pozyskać nowych kontrahentów, zdobyć niezbędny know-how oraz umocnić swoją pozycję wśród swoich konkurentów.
Zasady stosowania ulgi
Dzięki omawianej preferencji podatkowej przedsiębiorcy mają możliwość dwukrotnie odliczyć poniesione koszty: z jednej strony w ramach standardowego zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, z drugiej na podstawie ulgi odliczając je od podstawy opodatkowania.
Zgonie z art. 18eb ustawy o CIT (art. 26gb ustawy o PIT) koszty, które mogą zostać odliczone na podstawie ulgi na ekspansję, nie mogą przekroczyć w danym roku podatkowym wysokości dochodu uzyskanego przez podatnika, ale również ich wartość nie może być wyższa niż 1 mln zł. Co do zasady ulga obejmuje wyłącznie te koszty, które nie zostały zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie bądź nie zostały uprzednio odliczone od podstawy opodatkowania.
Głównym warunkiem, jaki musi zostać spełniony przez przedsiębiorcę, aby mógł on skorzystać z omawianej preferencji, jest sprzedaż produktów. Jednocześnie ulga ta dotyczy podatników, którzy swoje przychody z działalności pozarolniczej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta