Mocny odwrót od alkoholu
W wakacje sprzedaż alkoholu spadła aż ponad 8 proc. Na tle sektora zdecydowanie najlepiej radzi sobie wino.
Z najnowszych danych NielsenIQ wynika, że od maja do sierpnia sprzedaż wszystkich kategorii alkoholowych skurczyła się łącznie o 8,4 proc. – i to w ujęciu ilościowym, co pokazuje, iż Polacy faktycznie mocno ograniczyli wydatki na tę kategorię. Najmniejszy – jedynie 1,4-proc. spadek – widać na półce win.
– Branża alkoholowa jest jedną z najbardziej dotkniętych, nie tylko przez zmiany zakupowe, ale również przez ograniczanie przez Polaków wyjść do barów, restauracji czy innych rozrywek poza domem – mówi Anna Wagner,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta