Bez sezonu świątecznego zysków by nie było
Listopad i grudzień generują średnio o 40 proc. więcej przychodów ze sprzedaży niż przeciętny miesiąc w innej części roku. Dlatego bój o wydatki konsumentów w tym okresie jest tak zażarty.
Ostatnie dwa miesiące roku to z punktu widzenia rocznych obrotów firm handlowych absolutnie najważniejszy okres. Listopad wspierany przez Black Week oraz grudzień, a wraz z nim sezon zakupów świątecznych, w sumie odpowiadają za 22 proc. rocznej sprzedaży dóbr technologicznych i trwałego użytku w Polsce – wynika z danych GfK – an NIQ Company, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Firma podkreśla, że gra toczy się o olbrzymie pieniądze, tylko ten sektor wart jest ponad 50 mld zł, zatem w dwa miesiące wydamy 11 mld zł.
Grudzień kluczowy
– Ostatnie dwa miesiące roku mają największe znaczenie dla sprzedaży małego sprzętu AGD z 27 proc. udziałów w rocznej sprzedaży, w tym przede wszystkim ekspresów do kawy (30 proc.) oraz urządzeń do przygotowywania posiłków, jak blendery, miksery, roboty kuchenne – mówi Artur Noga-Bogomilski, ekspert z GfK – an NIQ Company. – Spośród sprzętu elektronicznego ostatnie miesiące roku są kluczowe dla smartwatchy i opasek elektronicznych – dodaje.
Ekspert zauważa, że w większości kategorii nie widać tendencji do zakupów droższych produktów. Koniec roku to dobra okazja do zakupu wysoko rozwiniętych technologicznie urządzeń...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta