Innowacyjna metoda płatności testowana nad Wisłą
Mastercard, Empik i PayEye ruszają z testem płatności biometrycznych, opartych na połączeniu biometrii tęczówki oka i twarzy. Polska będzie pierwszym rynkiem z takim rozwiązaniem.
Biometria wchodzi coraz mocniej na rynek, i to nie tylko płatności. Z badań firmy Minds & Roses wynika, że już 80 proc. respondentów przyznaje, iż korzysta lub korzystało z zabezpieczeń biometrycznych, a wśród osób w wieku 18–25 lat praktycznie każdy miał z nimi kontakt.
Biometria to pomiary i analiza unikalnych cech fizycznych ludzi, które są następnie wykorzystywane do ich identyfikacji. Od niedawna można mówić o początku uwierzytelniania biometrycznego jako formie identyfikacji i kontroli dostępu: do kont bankowych, telefonów, ale i np. budynków.
Rynek ten stale rośnie: w 2023 r. rozwiązania w zakresie tożsamości cyfrowej – których sercem jest technologia biometryczna – zostały wycenione na 34,5 mld dol. Według prognoz analityków firmy Statista w kolejnych latach rynek ten będzie nadal rósł.
Analiza Minds & Roses wskazuje, że 70 proc. Polaków korzysta już z biometrii do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta