Nie będzie dyskryminacji konsumentów na rynku e-commerce
Przedsiębiorcy oferujący produkty i usługi będą musieli dostosować swoją ofertę i infrastrukturę (w tym cyfrową) do szczególnych potrzeb niektórych konsumentów np. niedowidzących lub niedosłyszących.
26 kwietnia 2024 r. Sejm uchwalił ustawę o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, wdrażająca tzw. Europejski Akt o Dostępności, czyli dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882. Do tej pory zagadnienia dostępności dotyczyły głównie podmiotów publicznych. W nowym stanie prawnym obowiązki uwzględnienia szczególnych potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (np. osób z niepełnosprawnościami) obejmą również prywatne podmioty gospodarcze, a więc przedsiębiorców. Co istotne – choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że regulacje dotyczą jedynie wybranych produktów i usług, w rzeczywistości zakres podmiotowy ustawy jest bardzo szeroki i obejmuje prawie cały e-commerce.
Dostępność, czyli co?
Celem nowych regulacji jest zwiększenie dostępności niektórych produktów i usług dla osób ze szczególnymi potrzebami (np. osób starszych, z niepełnosprawnościami). W dużym skrócie, chodzi więc o to, aby przedsiębiorcy oferujący produkty i usługi dostosowywali swoją ofertę i infrastrukturę (w tym również cyfrową) do szczególnych potrzeb niektórych konsumentów (np. niedowidzących lub niedosłyszących). W wielu aspektach powinny więc pojawić się alternatywne sposoby prezentacji treści – tak, aby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta