Na zakupy już głównie idziemy do smartfona
Transakcje za pośrednictwem urządzeń mobilnych w tym roku odpowiadać będą już za ponad 55 proc. handlu internetowego w Polsce.
Jeszcze kilka lat temu nikt nie mógł się spodziewać, że zakupy mobilne zyskają na popularności w tak szybkim tempie. Jak wynika z danych PMR Market Experts specjalnie dla „Rzeczpospolitej”, w 2024 r. sprzedaż poprzez urządzenia mobilne przekroczy 57 mld zł. Do tego ma rosnąć szybciej niż rynek handlu online, ogółem o 1,3 pkt proc. – M-commerce stanowi już ponad 55 proc. rynku internetowego w Polsce. Coraz więcej polskich konsumentów korzysta ze smartfonów nie tylko do przeglądania ofert, lecz także do finalizowania transakcji – mówi Karolina Szałas, starszy analityk w PMR Market Experts. Firma podaje, że RTV, AGD i elektronika użytkowa są największą kategorią na rynku m-commerce.
Daleko do Azji
Z 55 proc. udziału m-commerce Polsce daleko do 80 proc. średniej dla Azji, ale przekracza wyniki dla Europy Zachodniej, gdzie jest to poniżej połowy. W naszym regionie wynik jest również niższy i nie przekracza 50 proc.
Oznacza to także wyzwania. – Kluczowym jest konieczność dostosowania platform e-commerce do smartfonów....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta