Jak stać się odpowiedzialną społecznie firmą?
Realizacja strategii ESG wymaga nie tylko dużego zaangażowania kapitału, ale również wyspecjalizowanych pracowników, których brakuje na rynku.
Aby pokonać bariery wejścia w ESG i stać się firmą odpowiedzialną społecznie, kluczowe jest zrozumienie wymogów narzuconych przez dyrektywę CSRD. Ta regulacja nakłada na przedsiębiorstwa działające w Unii Europejskiej obowiązek raportowania niefinansowego, co dla wielu firm wciąż jest skokiem w nieznane. W szczególności trudnym obszarem okazuje się odpowiedzialność społeczna, której złożoność sprawia, że precyzyjne mierzenie jej wyników staje się wyzwaniem. Jak firmy mogą skutecznie wdrażać strategię ESG i jakie społeczne inicjatywy warto rozważyć już na jej wczesnym etapie?
Zespoły odpowiedzialne za ESG stoją przed licznymi wyzwaniami związanymi z wdrażaniem strategii zrównoważonego rozwoju. Z danych CRIF wynika, że 45 proc. firm w Polsce już prowadzi działania z zakresu CSR, koncentrując się głównie na projektach o charakterze lokalnym, wsparciu finansowym czy współpracy z organizacjami społecznymi. Jednak mniej firm podejmuje inicjatywy w kluczowych obszarach ESG, takich jak różnorodność, inkluzywność czy wolontariat pracowniczy. Przedsiębiorstwa, choć coraz bardziej zainteresowane takimi działaniami, wciąż zmagają się z wieloma barierami, które hamują ich postępy w pełnym wdrożeniu ESG.
Najczęściej wskazywaną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta