ESG jako element strategii employer brandingowej
Firmy, które promują równe traktowanie i zapewniają równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, zyskują na atrakcyjności w oczach kandydatów.
ESG odgrywa coraz większą rolę w budowaniu marki pracodawcy. Zrównoważony rozwój, choć dawniej był traktowany jako dodatkowy element działań firm, dziś staje się kluczowym wymogiem dla organizacji. Pracownicy, inwestorzy i konsumenci coraz częściej oczekują, że firmy będą działały odpowiedzialnie, uwzględniając kwestie środowiskowe, społeczne oraz ładu korporacyjnego. Dlatego też ESG może być potężnym narzędziem w strategii employer brandingowej, pomagając firmom nie tylko przyciągać talenty, ale także budować lojalność ze strony pracowników i reputację.
Obecna sytuacja klimatyczna powoduje, że coraz więcej osób świadomie wybiera firmy, które prowadzą odpowiedzialne działania na rzecz ochrony środowiska. Według raportu „Indeks postrzegania ESG” 39 proc. ankietowanych wskazało, że troska o środowisko jest jednym z najważniejszych aspektów zrównoważonego rozwoju i ESG. Natomiast, jak wskazuje badanie Michael Page „Candidate Plus”, 75 proc. respondentów chce pracować dla firmy zaangażowanej w społeczną odpowiedzialność biznesu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta