Biznes po kataklizmie: co może zrobić przedsiębiorca?
Nagła klęska żywiołowa może sparaliżować działalność firmy i narazić przedsiębiorcę na ogromne straty. Jakie kroki warto podjąć, aby zminimalizować szkody i przetrwać kryzys?
Powódź to jeden z wielu przykładów klęsk żywiołowych, które mogą utrudnić, a nawet wręcz uniemożliwić normalne prowadzenie działalności gospodarczej. Co wtedy może zrobić przedsiębiorca? Odpowiedź na to pytanie nigdy nie jest łatwa i zawsze zależy od szeregu czynników, w tym także od bieżących interwencji ustawodawcy. Jedno jest pewne: warto podjąć próbę dojścia do kompromisu z kontrahentami oraz pracownikami.
Klęska żywiołowa właściwie zawsze stanowi nieprzewidywalne, nagłe wydarzenie, na które wystąpienie i przebieg praktycznie nikt nie ma wpływu, a w zasięgu naszych możliwości pozostaje jedynie minimalizowanie jego negatywnych skutków. Tym samym trudno kogokolwiek „winić” za to, że jego biznes został dotknięty – a nierzadko wręcz zniszczony – przez klęskę żywiołową. Dobrym przykładem może być tu powódź, która...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)