Polska to siódmy rynek Mercedesa w Europie
W 2024 r. Mercedes-Benz Polska sprzedał 26,3 tys. aut, o 38 proc. więcej niż rok wcześniej. Niemiecki producent doszedł do 5 proc. udziału w polskim rynku.
Najlepiej sprzedawały się SUV-y. Mercedes GLC znalazł niemal 4 tys. nabywców, co oznacza 77 proc. wzrostu. Chętnych na GLC Coupe było 3,1 tys., o 121 proc. więcej niż rok wcześniej. Mercedes-Benz był w 2024 r. w Polsce liderem rejestracji zelektryfikowanych pojazdów. Sprzedał ich 3,6 tys. sztuk, o 28 proc. więcej niż w 2023 r., podczas gdy rynek w tym czasie zwiększył się jedynie o 3 proc. Było to 1,5 tys. aut w pełni elektrycznych BEV (+25 proc. przy spadku całego rynku o 3 proc.) oraz 2,1 tys. hybryd plug-in PHEV (czyli o 31 proc. więcej przy wzroście całego rynku o 13 proc.). Trzy najchętniej wybierane modele w pełni elektryczne to EQA (471 szt., wzrost o 63 proc.), EQB (306 szt., o 101 proc.) oraz EQE SUV (266 szt., o 50 proc.)....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
