Zmiana albo śmierć
W świecie gwałtownych przemian przewagę konkurencyjną budują nie najwięksi, ale ci, którzy potrafią się zmieniać.
18 lat temu Apple wprowadziło na rynek iPhone’a – urządzenie, które miało połączyć trzy funkcje w jednym: komunikator internetowy, telefon oraz odtwarzacz muzyczny. Mimo że rynek był zdominowany przez Nokię, BlackBerry oraz Motorolę, firma Apple wiedziała, że musi dokonać zmian.
Stworzyć nowe powiązania biznesowe, zbudować od podstaw łańcuch dostaw i co najtrudniejsze, przekonać do tego własnych ludzi. Opór okazał się większy, niż ktokolwiek się spodziewał. Wielu top managerów oraz inżynierów Apple’a było bardzo sceptycznych.
Największy opór wobec projektu iPhone’a stawiał Tony Fadell, szef zespołu, który stworzył iPoda. Hitu technologicznego, który zdobył aż 70 proc. rynku w USA i który przynosił krociowe zyski. W takim przypadku pomysł stworzenia telefonu mobilnego, skanibalizowanie kury znoszącej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)