Polska to dla nas rynek o strategicznym znaczeniu
Jesteśmy numerem jeden w segmencie komputerów PC i w tabletach oraz jednym z liderów w smartfonach. Polska należy do naszych kluczowych rynków, jeśli chodzi o reakcję klientów na nasze produkty – mówi Matt Dobrodziej, SVP & EMEA President w Lenovo.
Przyjechał pan do Polski z okazji otwarcia pierwszego showroomu Lenovo i Motorola w naszym kraju. Wizycie towarzyszyły spotkania z przedstawicielami polskiego rządu?
Spotkaliśmy się z kluczowymi interesariuszami w polskim rządzie i parlamencie. Nasze działania są silnie skoncentrowane na tworzeniu produktów dla Polski. Oznacza to rozwój nowej generacji urządzeń opartych na sztucznej inteligencji, wzmacnianie bezpieczeństwa oraz wspieranie zrównoważonego rozwoju. To wszystko są kwestie, które – jak wiemy – są priorytetowe dla naszych partnerów rządowych. Rozmowy, które prowadzimy z przedstawicielami polskiego rządu, koncentrują się na wspólnym opracowaniu planu działania. Skupiliśmy się szczególnie na edukacji, ponieważ Polska ma jeden z najlepszych systemów edukacji, jeżeli chodzi o studia techniczne i sztuczną inteligencję. Inżynierowie z Polski są obecni w czołowych firmach zajmujących się AI na całym świecie. Współpracujemy z polskim rządem, rozwijamy wspólną inicjatywę we współpracy z CampusAI i zastanawiamy się, co jeszcze możemy zrobić, żeby ten rozwój przyspieszyć i wzmocnić. Chcemy nie tylko uczyć o tym, jak korzystać ze sztucznej inteligencji i dawać do tego narzędzia, ale także oferować realne perspektywy zawodowe. Naszym celem jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
