Miasta bez kolei są wykluczone komunikacyjnie
Po ponad 30 latach przerwy do niemal 60-tysięcznej Łomży w przyszłym roku mają wrócić pociągi pasażerskie. Ale inne miasta podobnej wielkości muszą jeszcze poczekać.
Prawie 60-tysięczna Łomża to dziś jedno z największych miast w kraju pozbawionych dostępu do kolei pasażerskiej. Stacja w naszym mieście takie połączenia obsługiwała do 1993 roku. Ze względu na degradację sieci kolejowej, mniejsze zainteresowanie podróżnych i kwestie ekonomiczne, ostatni pociąg pasażerski odjechał w kierunku Ostrołęki 31 marca 1993 roku – wspomina Łukasz Czech z Urzędu Miejskiego w Łomży.
Ale mieszkańcy Łomży znowu będą mogli podróżować pociągami, do których mają wsiadać na nowoczesnej stacji. Pod koniec kwietnia przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych podpisali umowę za prawie 300 mln zł z wykonawcą prac na trasie Łomża–Śniadowo–Łapy.
Latami walczą o powrót pociągów
Starania o przywrócenie połączeń kolejowych władze miasta podejmowały od kilkunastu lat. Ale nie udawało się, bo na przeszkodzie stał brak środków na rewitalizację linii kolejowej.
W sierpniu 2022 roku ówczesny prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego podpisał w Łomży umowę na wykonanie studium wykonalności nowej trasy kolejowej, która miała poprowadzić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
