Firmy, które słuchają, osiągają więcej
Zrównoważona transformacja | Wartościowy dialog z interesariuszami
Żadna firma nie działa w próżni, a gruntowna znajomość otoczenia, uważność na jego potrzeby oraz identyfikacja i zrozumienie wpływu organizacji są punktem wyjścia do podejmowania odpowiedzialnych działań. Dlatego identyfikacja interesariuszy firmy i regularnie prowadzony z nimi dialog to podstawa zrównoważonej transformacji.
Regularność kluczem do sukcesu
Rola dialogu z interesariuszami, zarówno wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi, podkreślana jest w wielu regulacjach związanych ze zrównoważonym rozwojem, wszak trudno zarządzać wpływem, identyfikować ryzyka czy szanse w obszarze społecznym i środowiskowym bez znajomości perspektywy tych, których nasza działalność dotyka. Dialog z interesariuszami to też wyraz transparentności oraz budowania zaangażowania. Zdecydowanie warto go prowadzić w sposób regularny, nie tylko przy okazji budowania strategii ESG czy tworzenia raportu zrównoważonego rozwoju, lecz również wtedy, gdy firma planuje wprowadzenie jakiejś zmiany, np. modelu biznesowego, chce ocenić swój wpływ społeczny i środowiskowy, a także w sytuacjach kryzysowych lub kontrowersyjnych, takich jak wyciek danych, restrukturyzacje, zmiany w zatrudnieniu, a także przy projektach pilotażowych związanych z testowaniem nowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)