Rozrywka i internet hamują
W tym roku wydamy na rozrywkę, media i usługi telekomunikacyjne o ponad 2,6 mld zł więcej niż rok wcześniej. Ale tempo wzrostu hamuje.
68,5 mld zł wydamy w tym roku w Polsce na różne formy rozrywki w domu i poza nim oraz potrzebne do tego celu usługi telekomunikacyjne – wynika z najnowszej, już 26. edycji raportu „Global Entertainment & Media Outlook 2025–2029” opracowanego przez ekspertów firmy konsultingowej PwC, którą opisujemy jako pierwsi.
Nadchodzi spowolnienie
Jeśli szacunki te się potwierdzą, przeznaczymy w br. na dostęp do internetu, płatną telewizję, platformy streamingowe, lekturę i słuchowiska o 2,65 mld zł (4 proc. więcej niż rok wcześniej. Choć zarówno w ujęciu nominalnym, jak i procentowym są to wzrosty, to dynamika jest wolniejsza niż widoczna w 2024 r. (5 proc.). Także w 2026 r. dynamika wydatków na ten cel ma być podobna do tegorocznej. Natomiast potem tempo wzrostu wydatków Polaków na ten cel będzie coraz niższe, a hamowanie będzie odbywać się szybciej niż w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej – mówią prognozy PwC.
Do 2029 r. średnia roczna stopa wzrostu na tak rozumianym rynku ma wynieść w naszym kraju 2,92 proc., podczas gdy w innych krajach objętych analizami PwC – średnio będzie to 3,7 proc.. Warto zwrócić uwagę, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
