Jak działa potwierdzenie transakcji w KSeF
Wraz ze zbliżającym się terminem wprowadzenia obowiązkowego KSeF pojawiają się rozwiązania mające wesprzeć rozliczenia. Jednym z nich jest potwierdzenie transakcji. Wydawanie potwierdzeń transakcji nie zostało jednak przewidziane w żadnym akcie prawnym.
Procedura wystawiania potwierdzeń transakcji nie jest regulowana ani przez przepisy o randze ustawowej, ani aktami wykonawczymi. Tym samym na podatników nie nałożono nowych obowiązków w postaci konieczności stosowania w wykonywanych przez nich czynnościach potwierdzeń transakcji. Rozwiązanie przewidziane w treści „Podręcznika KSeF 2.0 Cz. II Wystawianie i otrzymywanie faktur w KSeF” (podręcznik dostępny jest pod adresem https://ksef.podatki.gov.pl/ w zakładce „Pliki do pobrania”).
ma zatem charakter dobrowolny i tylko od uznania podatnika – sprzedawcy zależy, czy będzie on stosował potwierdzenia transakcji w swojej działalności. Celem potwierdzenia transakcji jest w praktyce wskazanie, że w KSeF wystawiona zostanie faktura o konkretnej treści. Innymi słowy, celem potwierdzenia transakcji jest przekazanie kupującemu towar/usługę dokumentu odnoszącego się do danej transakcji, niebędącego fakturą ani wizualizacją faktury.
Wydawanie potwierdzenia
Po przesłaniu faktury do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)