Worek firmowego św. Mikołaja będzie w tym roku dużo lżejszy
Rekordowo duża grupa pracodawców nie planuje w tegoroczne święta żadnych okolicznościowych benefitów dla pracowników. Pozostali podtrzymują gwiazdkową tradycję, ale często z oszczędnym budżetem.
Pracownicy ponad dwóch piątych firm będą mogli przypomnieć sobie głównego bohatera „Opowieści Wigilijnej” Dickensa, Ebenezera Scrooge’a, który nie znosił i nie obchodził świąt Bożego Narodzenia. W tym roku aż 44 proc. z tysiąca pracodawców objętych badaniem agencji zatrudnienia Randstad zadeklarowało że nie planuje żadnych gwiazdkowych benefitów.
Wprawdzie w badaniu, które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza, nadal widać przewagę firm kultywujących świąteczne zwyczaje (46 proc.), lecz ta przewaga jest już bardzo niewielka. Co więcej, znaczna część pracodawców podtrzymujących tradycję ograniczy się do symbolicznych gestów, czego wyrazem są niewielkie kwoty przeznaczane na gwiazdkowe benefity. Ponad połowa przeznaczy na nie poniżej 300 zł na osobę.
Skromnie w MŚP
Świąteczne zaciskanie pasa było widoczne już w ubiegłym roku, gdy do 12 proc. (z 10 proc. rok wcześniej) wzrósł) odsetek firm, które nie planowały żadnych gwiazdkowych działań. Jednak od początku badania Randstad, czyli od dekady, nigdy nie było tak dużej grupy pracodawców ignorujących świąteczną tradycję, jak w tym roku.
Nawet w 2020 r.,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
