Wiosenny optymizm
Nastroje konsumentów w marcu
Wiosenny optymizm
W marcu poprawiła się zarówno skłonność do zakupów, jak i ocena klimatu gospodarczego -- wynika z badań nastrojów konsumentów. Jest to drugi kolejny miesiąc poprawy pod tym względem, choć konsumenci nadal nisko (w porównaniu ze stanem sprzed roku) oceniają własną sytuację materialną i sytuację gospodarczą w kraju w porównaniu z tą sprzed roku. Są jednak większymi optymistami co do perspektyw własnych i kraju w nadchodzących dwunastu miesiącach.
Czwarty kolejny raz odnotowano wzrost odsetka osób, które spodziewają się, że w najbliższym roku uda im się odłożyć jakieś pieniądze.
Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) wzrósł z 97 do 99 punktów, do poziomu praktycznie oznaczającego równowagę między optymistami a pesymistami.
Kolejny lepszy miesiąc
W lutym odnotowano pierwszy od dłuższego czasu wzrost nastrojów konsumenckich, co mogłoby wskazywać na zapoczątkowanie nowej tendencji. Wpływ styczniowych i lutowych podwyżek wielu cen urzędowych, zwłaszcza energii, na domowe budżety zaznaczył się -- jak się wydaje -- na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta