A jednak Leżajsk
WYJAŚNIENIE
Branża piwowarska
A jednak Leżajsk
W 87. numerze "Rzeczpospolitej" opublikowałem dynamikę sprzedaży krajowych browarów w I kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Z moich szacunkowych wyliczeń wynikało, że wzrost sprzedaży
Zakładów | Piwowar- skich | w | Leżajsku, w | porównaniu z I kwartałem ubiegłe- go roku, wyniósł po- nad | 60 | proc. | Niedo- kładność | wynikała z braku danych na te-
mat sprzedaży za trzy miesiące 1997 r.
W rzeczywistości Leżajsk sprzedał w ciągu pierwszego kwartału br. 97 tys. hl piwa, a więc o prawie 80 proc. więcej niż rok temu. W ten sposób browar ten może poszczycić się największym wzrostem sprzedaży spośród wszystkich zakładów piwowarskich w Polsce. Na drugim i trzecim miejscu pod tym względem znalazły się Dojlidy (ponad 71 proc. ) i Warka (ponad 70 proc. ). Warto odnotować, że rok 1997 był pierwszym od kilku lat, kiedy to Leżajsk zanotował wzrost sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego (o 8 proc. ).
Piotr Węgrowski