Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Być mądrym przed szkodą

15 kwietnia 1998 | Gazeta | AG GR

Katastrofy i awarie trzeba przewidzieć zanim się pojawią

Być mądrym przed szkodą

Katastrofa budowlana w płockiej Petrochemii, strajk w KGHM Polska Miedź, mleko zarażone gronkowcem w mleczarni w Łaszczowie to przykłady sytuacji kryzysowych, wjakich znalazły się ostatnio polskie firmy.

Umiejętność przewidzenia sytuacji kryzysowej i zaplanowania zawczasu sposobów działania, często chroni firmy przed chaosem informacyjnym. Panaceum na kryzys jest zawsze pełne iwiarygodne poinformowanie opinii publicznej, co się wydarzyło.

Każdy kryzys jest wydarzeniem wyjątkowym i tak należy go traktować -- twierdzi Michael Armstrong, amerykański ekspert z dziedziny zarządzania. Istnieją jednak określone typy zachowań właściwe wszystkim sytuacjom kryzysowym i pewne ogólne zasady, które można stosować w rozwiązywaniu kryzysów.

Incydent na Teneryfie

Polskie firmy na ogół kiepsko radzą sobie z zarządzaniem w takich sytuacjach. Przykładem tego może być niedawny kryzys, który dotknął PLL LOT. Kluczem do zażegnania sytuacji kryzysowej jest utrzymanie otoczenia w przeświadczeniu, iż rzeczywiście rozwiązujesz kryzys -- radzi Armstrong. Tymczasem, gdy wyszło na jaw, że część załogi samolotu, który miał przywieźć turystów z Teneryfy do kraju, jest pijana, reakcją firmy była bezradność i zaskoczenie.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1361

Spis treści
Zamów abonament