Informacje
Informacje
W KRAJU
4
140(5000)
17 czerwca 1998
Polityka handlowa LOT na rynku amerykańskim wywołuje protesty biur podróży
Naturalny sprzymierzeniec, czyli o faworycie LOT
LOT
RAFA
ł K
ASPRÓW
Właściciele wielu amerykańskich biur podróży od lat protestują przeciwko polityce handlowej, jaką prowadzą na rynku amerykańskim Polskie Linie Lotnicze LOT. W ich opinii LOT faworyzuje firmę American Travel Abroad (AMTA) , której sprzedaje bilety znacznie taniej niż innym biurom podróży. LOT uważa, że protesty są nieuzasadnione. Tymczasem od niedawna AMTAsprzedaje również rewelacyjnie tanie bilety amerykańskiej Delty, głównego konkurenta LOT.
W marcu br. jedna z największych amerykańskich linii lotniczych Delta uruchomiła połączenie bez przesiadki Nowy Jork--Warszawa. To pierwszy sezon, w którym Delta ogłosiła loty non stop do Polski. Wramach promocji Delta zaproponowała promocyjne ceny połączeń. Lot z Chicago do Warszawy z Deltąkosztował w promocji 448 dolarów, prawie o połowę taniej niż w LOT (808 dolarów) . Podobne warunki, znacznie bardziej zachęcające do latania amerykańskimi liniami, zaoferowano na trasie Nowy Jork -- Warszawa -- Nowy Jork. Bilet Delty kosztował 333...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta