Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pół wieku marki niemieckiej

22 czerwca 1998 | Ekonomia | MR

GOSPODARKA NIEMIECKA

Uroczyste pożegnanie

Pół wieku marki niemieckiej

Przez cały ubiegły tydzień obchodzono w Niemczech, przypadającą w ostatnią sobotę, rocznicę półwiecza wprowadzenia marki do obiegu. Odbywały się akademie, sympozja naukowe, wygłaszano przemówienia i referaty.

Ukazała się nawet biografia marki -- książka Wolframa Buckericha "Die D-Mark. Eine Biographie", za którą trzeba zapłacić 48 DEM. Jeśli ktokolwiek chciałby koniecznie znaleźć praktyczne potwierdzenie tezy, że ludzie w systemie kapitalistycznym uprawiają bałwochwalstwo, oddając cześć wyłącznie bożkowi mamony, to doszukałby się tego potwierdzenia bez trudu w Niemczech.

Marce oddawano powszechne hołdy i cześć, nawet koronni antykapitaliści z postkomunistycznej PDS, prokomunistycznej DKP i różnych prokomunistycznych ugrupowań (jak ładnie można podzielić komunistów za pomocą prefiksów i to łacińskich) demonstrując w sobotę w Berlinie za nową polityką w Niemczech pod transparentami żądającymi sprawiedliwości społecznej i opodatkowania milionerów; nie domagali się w gruncie rzeczy niczego innego, jak tylko więcej pieniędzy.

Ale marka dla Niemców to nie tylko pieniądz, powszechny miernik wartości, najbardziej stabilna waluta świata (100 marek z roku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1419

Spis treści
Zamów abonament