Gdy agent puka do drzwi
Czego powinniśmydomagać się od pośrednika
Gdy agent puka do drzwi
Nasze kontakty z firmą ubezpieczeniową bardzo często ograniczają się dospotkań z agentem. To on dzwoni do nas i sygnalizuje, że powinniśmy ubezpieczyć mieszkanie, samochód, działkę lub wykupić ubezpieczenie na życie. Jeśli skorzystamy z jego oferty, to po pewnym czasie, na przykład po roku, agent znowu zgłosi się i przypomni o konieczności przedłużenia umowy albo ewentualnie o waloryzacji składek. Dopóki nie będziemy występować o odszkodowanie, dopóty nasza obecność w towarzystwie ubezpieczeniowym może być w ogóle niepotrzebna. Agent jest więc osobą, do której powinniśmy mieć zaufanie. Musimy też wiedzieć, czego od niego żądać.
Ustawa z 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej (tekst jednolity Dziennik Ustaw nr 11 z 1996 roku) określiła rodzaje pośrednictwa ubezpieczeniowego oraz wymagania stawiane osobom, które chcą wykonywać ten zawód. Pośrednictwo ubezpieczeniowe może być realizowane przez agentów lub brokerów.
Reprezentant firmy lub klienta
Agent działa w imieniu i na rzecz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta