W kolejce po gwarancje i gotówkę
Koncesje do ponownych negocjacji
W kolejce po gwarancje i gotówkę
A utostrada Wielkpolska SA, która zdobyła koncesję na budowę i eksploatację a utostrady A 2, ma dziś przedstawić Ministerstwu Finansów model finansowania tej inwestycji.
Spółka proponuje emisję obligacji (zerokuponowych) z gwarancją rządu lub z regwarancją którejś z międzynarodowych instytucji finansowych, np. Banku Światowego.
Autostrada Wielkpolska SA domaga się wsparcia ze strony państwa dla emitowanych przez tę spółkę koncesyjną 25-letnich obligacji zerokuponowych na poczet sfinansowania wydatków na budowę autostrady w wysokości 575 mln ecu. Kwota gwarancji zależałaby m. in. od tego, czy gwarancja udzielona byłaby jedynie przez rząd wraz zkoniecznością odnowienia lub refinansowania po 15 latach.
Pieniądze także na trasę gdańską
Z kolei spółka Gdańsk Transport Company SA, która wygrała przetarg...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta