Informacje
Informacje
Holenderski koncern sklepów Ahold nie widzi podstaw do zmiany strategii w Polsce pomimo spadku koniunktury. Oczekiwania koncernu na rok 1999 są optymistyczne. W 1999 r. koncern otworzy 5 kolejnych hipermarketów w Radomiu, Kielcach, Tarnowie, Bielsku i Jeleniej Górze, a łączna liczba sklepów ulegnie zwiększeniu z obecnych 90 o kolejne 50, twierdzi Jan De Bruyn prezes Ahold & Allkauf w Polsce. Dzięki dokonanym inwestycjom w Polsce, których wartości koncern nie chciał ujawnić, obroty Aholdu ulegną zwiększeniu w 1999 r. do ponad 5000 mln NGL, czyli poziomu obrotów Aholdu w Czechach (122 sklepy) . Wciągu dwóch lat Ahold podwoił obroty i trzykrotnie zwiększył liczbę sklepów, na koniec 1997 r. Ahold miał w Polsce 53 sklepy przynoszące obroty ok. 222 mln NGL. Strategia Aholdu jest inna niż konkurentów z Niemiec czy Francji. "Chcemy być blisko klienta i dlatego stawiamy nie na hipermarkety, ale na nieco mniejsze sklepy o powierzchni 5-6...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta