Obowiązuje od dzisiaj: Tory, wiadukty, perony; Dla uczciwych i bogatych
- Kolejowe budownictwo specjalistyczne
- Wolne obszary celne i składy wolnocłowe Kolejowe budownictwo specjalistyczne
Tory, wiadukty, perony
Linie kolejowe mają być budowane, a stare modernizowane tak, aby na wytypowanych trasach pociąg rozwijał prędkość ponad 160 km na godzinę - przewiduje rozporządzenie z 10 września 1998 r. ministra transportu i gospodarki morskiej (Dz. U. nr 151, poz. 987), które dziś wchodzi w życie.
Wcześniej obowiązywały dwa rozporządzenia o warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe. Jedno z nich dotyczyło kolei użytku publicznego, drugie niepublicznego. Podział ten zlikwidowała ustawa o transporcie kolejowym, a rozporządzenie zastąpiło poprzednie akty wykonawcze.
Dotyczy ono zarówno dróg szynowych normalnotorowych, jak i szerokotorowych i wąskotorowych (wcześniej stanowiły o nich tylko przepisy resortowe). Reguluje także warunki techniczne:
kolei niekonwencjonalnych, obiektów inżynieryjnych (czyli budowli ziemnych, mostów, wiaduktów, przepustów, konstrukcji oporowych), obiektów obsługi podróżnych (peronów, naziemnych i podziemnych przejść dla pieszych, wiat), obiektów obsługi przewozów towarowych (placów ładunkowych, ramp, magazynów), innych budowli
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta