Foldery są reklamą
Tomasz Michalik, doradca podatkowy w spółce Ernst & Young
Foldery są reklamą
; Coraz częściej do mieszkań potencjalnych klientów nadchodzą foldery reklamowe, ulotki, minigazetki, przeważnie informujące o ofercie sprzedaży, przeprowadzanych promocjach, adresie sklepu, godzinach otwarcia. Praktyka ich opodatkowania budzi kontrowersje, przede wszystkim nie jest jednolita.
TOMASZ MICHALIK; Według niektórych, głównie o rganów skarbowych, przesłanie takiego druku zawsze jest czynnością opodatkowaną, jako przekazanie czy zużycie towaru na potrzeby reprezentacji i reklamy. Niekiedy rzeczywiście tak jest, jednakże przyjęcie takiej tezy jako zasady generalnej jest nieuzasadnione. Z punktu widzenia VAT istnieje bowiem istotna różnica między materiałami reklamowymi a informacją handlową. W stosunku do tych pierwszych dochodzi, co do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta