Rachunki przechowywane przez pięć lat
Czas na weryfikację
Rachunki przechowywane przez pięć lat
Nie ma żadnego przepisu, który by nakładał wprost na podatników obowiązek przechowywania rachunków stwierdzających poniesienie wydatków objętych ulgą ani żadnych innych dokumentów będących podstawą do sporządzenia zeznania podatkowego. Jednakże dla własnego bezpieczeństwa należy je przechowywać przez pięć lat, licząc od końca roku, w którym złożyło się zeznanie podatkowe, bo w tym czasie urząd skarbowy może sprawdzić rzetelność zeznania podatkowego.
O potrzebie przechowania przez ten okres dowodów poniesienia wydatków objętych ulgami stanowiących podstawę dokonanych odliczeń informuje się w oficjalnych objaśnieniach do formularzy poszczególnych zeznań podatkowych, mających ułatwić prawidłowe ich sporządzenie. Dowodów tych nie dołącza się do zeznania podatkowego.
Przepisy normują natomiast wprost okres przechowywania ewidencji podatkowej, jaką muszą posiadać osoby prowadzące działalność gospodarczą. Tak więc w myśl § 8 ust. 6 rozporządzenia ministra finansów z 14 grudnia 1995 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz. U....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta